Je winkelwagen is momenteel leeg
Doorbreek de patstelling in de laatste dagen van de oorlog. De overwinning ligt in de handen van slechts enkele mannen – en spionnen... Ga de confrontatie met de vijand aan!
Doorbreek de patstelling in de laatste dagen van de oorlog. De overwinning ligt in de handen van slechts enkele mannen – en spionnen... Ga de confrontatie met de vijand aan! Selecteer in het geheim de strijders met de juiste eigenschappen om de aanval uit te voeren.
Iedere speler kan de missies van de tegenstander saboteren met een doordachte opstelling, slim redeneerwerk en verwarrende misleiding. Met iedere strijder die je ontmaskert en iedere oprukkende beweging die jij terugdringt, trek je de valstrik strakker aan, dring je verder door in het vijandelijke kamp en breng je de Dubbelspionnen dichter bij de vlag van de vijand!
Spies & Lies wordt in 3 rondes gespeeld. Elke ronde bestaat uit 3 fasen:
1. Opstellen: elke speler plaatst één troepenkaart uit je hand met het plaatje naar beneden onder elk van je 4 missiekaarten. De rangen van je strijders (1-10) moeten altijd van links naar rechts oplopen, met uitzondering van de sergeant (4), die op elke positie geplaatst kan worden (om de tegenstander in verwarring te brengen en het moeilijker te maken om te ontdekken waar welke kaart ligt).
2. Inlichtingen: draai de inlichtingenkaart om. Elke speler moet nu een inlichtingenfiche, die overeenkomt met een strijder wiens rang op de inlichtingenkaart staat, plaatsen op elk van hun missiekaarten, met uitzondering van de sergeant.
3. Missie: probeer te raden welke strijders je tegenstander heeft uitgezonden op de 4 missies. Als je de strijder van je tegenstander goed geraden hebt, plaats je jouw infiltratietoren 2 plekken vooruit op de infiltratiepuntenteller. De strijder die je geraden hebt, trekt zich terug. Als je de strijder van je tegenstander niet goed geraden hebt, dan blijft je infiltratietoren staan. In plaats daarvan kan je tegenstander onmiddellijk de speciale eigenschappen van zijn of haar strijder activeren en eventuele infiltratiepunten verdienen of de dubbelspionne rechtstreeks verplaatsen.
Zodra jouw infiltratietoren de 10 op de infiltratiepuntenteller bereikt heeft, heb je de vijand succesvol geïnfiltreerd, en kun je de dubbelspionnen naar de vijandelijke vlag verplaatsen. De eerste speler die met de dubbelspionnen op de vijandelijke vlag landt, wint (of de speler die er het dichtst bij is wanneer de derde ronde voorbij is).
Inhoud:
- 1 spelbord
- 10 rode en 10 blauwe Troepenkaarten
- 2 sets van 4 Missiekaarten
- 6 Inlichtingenkaarten
- 1 startkaart
- 8 informatiekaarten
- 2 sets van 4 Inlichtingenfiches
- 3 Stratego-torens (1 rode infiltratietoren, 1 blauwe infiltratietoren, 1 zwarte Dubbelspionne-indicator)
- 1 dagteller
- 4 Misleidingsfiches
Items van productcarrousel