Je winkelwagen is momenteel leeg
In Wyrmspan bouw je een toevluchtsoord voor draken. Jouw heiligdom start met 3 uitgegraven velden, de 3 meest linkse velden van respectievelijk jouw karmijnhol, gouden spelonk en amethystkloof.
Je bent een amateurdracoloog in de wereld van Wyrmspan, een plaats waar draken in alle vormen, afmetingen en kleuren door de lucht vliegen. Graaf een verborgen labyrint uit, dat je kortgeleden op je landgoed hebt aangetroffen en lok die prachtige wezens, zodat die zich in jouw grotten vestigen. In Wyrmspan bouw je een toevluchtsoord voor draken. Jouw heiligdom start met een karmijnhol, gouden spelonk en amethystkloof. In de loop van het spel graaf je extra velden uit en lok je draken om daar te leven. Zo kun je de krachtige vaardigheden van je draken combineren en de gunst van het drakengilde verdienen!
Wie speelt er Wyrmspan?
Wyrmspan is een pittig bordspel voor mensen die tijdens een spel graag een motortje opbouwen en van grote variëteit houden. Het spel is op het welbekende vogelspel Wingspan van Elizabeth Hargrave gebaseerd, die ook aan dit spel heeft meegewerkt. Ben je fan van Wingspan en zoek je nog meer uitdaging, dan kun je die in Wyrmspan vinden. De grote hoeveelheid draken en bijbehorende beschrijvingen maken het spel ook heel aantrekkelijk voor fantasy-liefhebbers!
Hoe speel je Wyrmspan?
In Wyrmspan bouw je een toevluchtsoord voor draken. Jouw heiligdom start met 3 uitgegraven velden, de 3 meest linkse velden van respectievelijk jouw karmijnhol, gouden spelonk en amethystkloof. In de loop van het spel breid je deze 3 grotten van links naar rechts uit, waarbij je eerst lege velden uitgraaft en dan draken op de uitgegraven velden speelt.
Wyrmspan bestaat uit 4 ronden. Elke ronde voeren de spelers met de klok mee steeds 1 actie uit. De spelers blijven acties uitvoeren totdat ze besluiten om te passen; dit gebeurt meestal als een speler al zijn munten heeft gebruikt of geen draken meer in zijn hand heeft die hij wil of kan spelen. De spelers die niet hebben gepast, spelen door totdat alle spelers hebben gepast. Daarna is de ronde voorbij.
Ben je aan de beurt, dan kies je 1 actie (uitgraven, lokken of verkennen) en zet je daar je avonturier. Je betaalt de kosten in munten en/of eieren en voert de actie uit. De winnaar van Wyrmspan is de speler met de meeste overwinningspunten. Die kun je op verschillende manieren verdienen, waaronder de waarde van gespeelde draken, eieren, weggestopte kaarten, openbare doelen en het drakengilde.
Items van productcarrousel